Μητροπολίτης Βεροίας: Ο Ρουμανικός λαός ευλαβείται τον Άγιο Λουκά

Το πρωί της Κυριακής, 6ης Οκτωβρίου, στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό του Αποστόλου Θωμά στο Κλουζ της Ρουμανίας τελέστηκε Αρχιερατικό Συλλείτουργο προεξάρχοντος του Μητροπολίτου Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμονος και με τη συμμετοχή του οικείου Ιεράρχου, Μητροπολίτου Κλούζ κ. Ανδρέου.

Πλήθος ευσεβών πιστών από το Κλούζ και την ευρύτερη περιοχή κατέκλυσε τον Ιερό Ναό για να προσκυνήσει το χαριτόβρυτο Ιερό Λείψανο του Αγίου Λουκά του Ιατρού, το οποίο μετέφερε προ ημερών από τον ομώνυμο υπό κατασκευή Ιερό Ναό του Αγίου Λουκά της Ιεράς Μονής Παναγίας Δοβρά Βεροίας, ο Μητροπολίτης κ. Παντελεήμων, ανταποκρινόμενος σε ευγενή πρόσκληση.

Ο Μητροπολίτης κ. Παντελεήμων κηρύττοντας τον θείο λόγο ευχαρίστησε για την ευγενή πρόσκληση και ανέφερε μεταξύ άλλων: «Τον απόστολον πάντες και μα­θητήν του Χριστού, ευφημήσωμεν ύμνοις επί τη μνήμη αυτού». Ακολουθώντας και εμείς την προ­τροπή του ιερού υμνογράφου αλλά και την πρόσκληση του σεπτού Ποιμενάρχου σας και προσφιλούς εν Χριστώ αδελφού, του Σεβασμιω­τάτου Μητροπολίτου Κλούζ κ. Ανδρέα, ήλθαμε από τη Βέροια για να εορτάσουμε τη μνήμη του προ­στάτου του ιερού αυτού ναού, τον άγιο απόστολο Θωμά, του οποίου και μεταφέρουμε στην ενορία σας αποτμήματα του ιερού του λειψά­νου του αποστόλου, ο οποίος αξιώθ­ηκε να ψαύσει τους τύπους των ήλων και τη λογχευθείσα πλευ­ρα του Διδασκάλου του, και να αναφωνήσει: «Ο Κύριός μου και ο Θεός μου».

Για τη δυσκολία του να πιστεύσει στον λόγο των άλλων μαθητώ,ν που τον διαβεβαίωναν μετά την ανάσταση ότι είδαν τον Κύριο, ο οποίος εισήλθε «των θυρών κε­κλει­σμένων» στο υπερώο της Ιερου­σαλήμ, ο απόστολος Θωμάς συχνά χαρακτηρίζεται ως άπιστος. Όμως, όπως εξηγούν οι πατέρες της Εκκλησίας μας, η απιστία και η αμφιβολία αυτή του Θωμά, που δήλωσε ότι δεν θα πιστεύσει ότι ο Χριστός αναστήθηκε, εάν δεν βα­λει το δάκτυλο του στην πλευρά του Χριστού και στις πληγές των καρφιών στα χέρια του, δεν ήταν κακή απιστία, δεν ήταν αμαρτωλή αμφιβολία. Ήταν παραχώρηση του Θεού, ώστε κανείς μετά από τον απόστολο Θωμά να μην μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός της Ανα­στάσεως, κανείς να μην μπορεί να αμφισβητήσει αυτό το μέγα θαύμα της Αναστάσεως του Κυρίου.

Ο απόστολος Θωμάς έβαλε το δάκτυλο του στις πληγές των καρ­φιών και της λόγχης όχι μόνο για να πεισθεί ο ίδιος, αλλά για να πεισθούμε και όλοι εμείς, που δεν είχαμε την ίδια ευκαιρία από τον αναστημένο Χριστό.

Κι όμως, παρότι θα έπρεπε όλοι να πιστεύουμε τη διαβεβαίωση του αποστόλου Θωμά, ο οποίος ομολό­γησε την πίστη του στην Ανάσταση του Κυρίου μας, αφού ψηλάφισε πρώτα το σώμα του αναστάντος Κυρίου, υπάρχουν κάποιοι άνθρω­ποι, σε κάθε εποχή, οι οποίοι αμφισβητούν και έχουν αντιρρή­σεις και αμφιβολίες γι᾽ αυτό το μέγα θαύμα. Υπάρχουν κάποιοι, οι οποίοι δυσπιστούν και αμφιβάλ­λουν και ζητούν αποδείξεις και τεκμήρια. Ζητούν και αυτοί να βάλουν το δάκτυλό τους στον τύπο των ήλων, όπως ο απόστολος Θω­μας, για να πιστεύσουν.

Και εάν σήμερα δεν έχουμε αυτή τη δυνατότητα, την οποία είχε ο μαθητής του Κυρίου μας, η αγάπη και η συγκατάβαση του Θεού στην ανθρώπινη αμφιβολία και απιστία, μας δίδει άλλες ευκαιρίες να ψη­λαφίσουμε και να ζήσουμε το θαύ­μα της Αναστάσεως. Αυτές οι ευ­καιρίες είναι τα θαύματα που επι­τε­λούν οι άγιοι της Εκκλησίας μας διά των ιερών τους λειψάνων. Είναι τα αναρίθμητα θαύματα του αγίου Λουκά, αρχιεπισκόπου Συμ­φε­ρουπόλεως, του ιατρού και θαυ­ματουργού, του οποίου μεταφέ­ρα­με χθες στην πόλη σας τμήμα του ιερού και χαριτοβρύτου λειψάνου.

Ένας σύγχρονος άγιος είναι ο άγιος Λουκάς, που έζησε μέσα στην αθεία, την οποία επέβαλε το άθεο καθεστώς της τότε Σοβιετικής Ενώ­σεως. Και παρότι διώχθηκε και εξορίσθηκε και φυλακίσθηκε όχι μόνο δεν αρνήθηκε τον Χριστό, αλλά στήριζε με τον λόγο και με το έργο του τους ανθρώπους στην πίστη στον αναστάντα Κύριο.

Αυτό συνεχίζει να κάνει και μετά την κοίμησή του, διότι τα θαύματα που επιτελεί ο άγιος Λουκάς διά του ιερού του λειψάνου, οι εμφανί­σεις του σε πολλούς αδελφούς μας που βρίσκονται στο κρεβάτι του πόνου και της ασθενείας ή ακόμη και στο χειρουργείο, είναι απόδει­ξη ότι ο άγιος Λουκάς δεν είναι νεκρός, είναι ζων με τη δύναμη του Αναστάντος Κυρίου, και τα θαύ­μα­τα του είναι αποδείξεις αυτής ακρι­βως της Αναστάσεως. Διότι, αν ο Χριστός δεν είχε αναστηθεί, θα ήταν, όπως λέγει και ο πρωτο­κο­ρυφαίος απόστολος Παύλος, νεκρή και η πίστη μας. Δεν θα είχαμε λόγο να πιστεύουμε και δεν θα θαυματουργούσαν οι άγιοί μας. Τώρα όμως που βλέπουμε και ζού­με τα θαύματα των αγίων και ιδιαιτέρως του αγίου Λουκά, ο οποίος θεραπεύει χιλιάδες ανθρώ­πους, μερικοί από τους οποίους ούτε καν τον γνωρίζουν, έχουμε και εμείς τα τεκμήρια της Αναστά­σεως που αναζητούσε ο απόστολος Θωμάς, και μπορούμε να δοξάζου­με τον Χριστό για τη μεγάλη δωρεά που μας προσφέρει και που έχετε και εσείς την ευλογία να ζήσετε, ασπαζόμενοι τα ιερά λείψανα του αποστόλου Θωμά αλλά και του αγίου Λουκά.

Και εύχομαι ταπεινά και από καρ­δίας, ευχαριστώντας και πάλι τον Σεβασμιώτατο ποιμενάρχη σας και πολύ αγαπητό αδελφό κ. Ανδρέα για την πρόσκλησή του, να αισθαν­θείτε τη χάρη και την ευλογία των ιερών λειψάνων των αγίων μας, και η χάρη τους να ενισχύει τόσο τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη σας στην θεοφιλή ποιμαντορία του όσο και όλους εσάς, οι οποίοι προ­σηλ­θατε με ευλάβεια και χθες και σήμερα για να τα προσκυνήσετε και να επικαλεσθείτε τη χάρη τους.